5.4 C
New York
Wednesday, March 27, 2024

Bangkok 2024: Toyota Corolla Cross facelift – HEV Premium, GR Sport; berwajah baharu, kemaskini kabin


Bangkok 2024: Toyota Corolla Cross facelift – HEV Premium, GR Sport; berwajah baharu, kemaskini kabin

Walau pun Bangkok Worldwide Motor Present (BIMS) 2024 dibanjiri jenama China, namun tumpuan tetap diberikan untuk kontijen Jepun, dengan didahului Toyota yang tampil bersama Corolla Cross facelift. SUV yang disemak semula ini dilancarkan di Thailand pada bulan lalu, namun ini merupakan penampilan pertamanya di khalayak ramai.

SUV ini ditampilkan dengan wajah baharu, di mana gril downturned besar pada mannequin semasa telah digantikan dengan paten hexagonal perforation (lebih kurang sama dengan Lexus RX).

Palang pemantul nipis disambung dengan lampu utama telah pun digugurkan dari mannequin pasaran Jepun dan Eropah dan ia digantikan dengan indikator jujukan. Di bawahnya terdapat sepasang saluran masuk udara palsu yang menjadikan Corolla Cross nampak lebih sporty. Selain daripada bahagian hadapan, satu-satunya perubahan yang kelihatan ialah pilihan roda aloi 17- dan 18-inci baharu, serta lampu belakang yang disemak sedikit telah dikeluarkan dari dua pasaran yang disebutkan di atas.

Bangkok 2024: Toyota Corolla Cross facelift – HEV Premium, GR Sport; berwajah baharu, kemaskini kabin

Untuk bahagian kabinnya, Corolla Cross menerima paparan instrumen 12.3-digital sepenuhnya, dan skrin sesentuh infotainmen 10.1-inci yang lebih besar dengan fungsi Apple CarPlay dan Android Auto tanpa wayar. Selain itu, kelihatan Darkish Purple upholstery seperti yang anda boleh lihat di sini.

Tetapi perubahan terbesar ialah Corolla Cross akhirnya menggugurkan brek parkir kendalian kaki dan digantikan dengan brek parkir elektronik. Ia juga diberikan fungsi penahan brek auto serta kawalan kelajuan adaptif (ACC) dengan fungsi stop-and-go sepenuhnya.

Sistem ACC merupakan sebahagian daripada kelengkapan Toyota Security Sense, yang turut termasuk dengam brek kecemasan sendiri, bantuan pemusatan lorong dan lampu tinggi automatif. Ia adalah untuk mannequin hibrid, dengan varian tertinggi HEV Premium Luxurious dan GR Sport yang juga menerima ciri pedal misapplication management.

Bangkok 2024: Toyota Corolla Cross facelift – HEV Premium, GR Sport; berwajah baharu, kemaskini kabin

Toyota masih mengekalkan mekanikal yang sama, di mana mannequin asas Corolla Cross masih terus dijanakan enjin 1.8 liter 2ZR-FBE Twin VVT-i berkuasa 140 PS/177 Nm dan CVT. Manakala HEV Premium, HEV Premium Luxurious dan GR Sport diberikan versi Atkinson-cycle VVT-i 98 PS/142 Nm dengan padanan motor elektrik 72 PS/163 Nm yang mampu memberikan keseluruhan kuasa mencecah 122 PS.

Harga bagi pasaran Thailand ialah dari 999,000 baht (RM133,093) untuk 1.8 Sport Plus,meningkat ke 1,094,000 baht (RM145,749) untuk HEV Premium, 1,204,000 baht (RM160,404) untuk HEV Premium Luxurious dan 1,254,000 baht (RM167,065) bagi HEV GR Sport.

Kami juga memaparkan foto galeri untuk HEV GR Sport, yang menampilkan package badan yang sama, aloi 18-inci yang unik dan kelengkapan dalaman seperti sebelum ini, dipadankan dengan lampu utama dan lampu belakang baharu dan kabin yang dipertingkatkan.

GALERI: Toyota Corolla Cross HEV Premium facelift di BIMS 2024

GALERI: Toyota Corolla Cross HEV GR Sport facelift di BIMS 2024

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.



Related Articles

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Latest Articles